Naše práce
Průzkum: Jak cestují nejbohatší Češi II.
Na podzim roku 2024 jsme navrhli a zrealizovali druhé vydání exkluzivního průzkumu tuzemské cestovní kanceláře EliteVoyage, která se zaměřuje na realizování high-end dovolených na míru. Luxury Travel Report 2024 by EliteVoyage popisuje na 48 stranách cestovatelské zvyky nejbohatších Čechů a Češek za uplynulý rok. Průzkum vychází z cestovatelských dat 90 klientů EliteVoyage, kteří realizovali cesty v období září 2023 – září 2024 a kteří se řadí do skupin Ultra-high-net-worth individuals, respektive High-net-worth individuals, tedy jejichž jmění činí nejméně třicet milionů dolarů, respektive nejméně jeden milion dolarů.
Report odpovídá na otázky, jaké cestovní služby high-end cestovatelé poptávají, jaké jsou jejich nejpopulárnější destinace, uvádí výběr dvaceti nejoblíbenějších hotelů nejbohatších cestovatelů a zmiňuje jejich nejoblíbenější světové restaurace. Součástí reportu je také popis aktuálních trendů v luxusním cestování a data týkající se průměrných cen za ubytování a dopravu běžnými aerolinkami či privátními letadly. Neméně důležitou částí reportu jsou informace o udržitelnosti v luxusním cestování, jež zejména pro mladší klienty začíná hrát důležitou roli při rozhodování o jejich dovolené.
Průzkum Luxury Travel Report 2024 vyšel v tištěné i digitální podobě. Digitálně byl distribuován prostřednictvím newsletteru klientům a partnerům cestovní kanceláře EliteVoyage. Médiím byl report představený na začátku prosince 2024 na odpoledním setkání u čaje v salonku pražského hotelu Four Seasons. Informace o reportu zasáhly podle výsledků monitoringu 2 599 909 lidí.
Průzkum: Jak cestují nejbohatší Češi I.
Na podzim roku 2023 jsme zrealizovali první ročník průzkumu o cestování nejbohatších Čechů a Češek, Luxury Travel Report 2023. Šlo o první komplexnější snahu shromáždit data o cestování nejbohatších Čechů a Češek. Report, který vydala cestovní kancelář EliteVoyage, popisuje na 19 stranách cestovatelské zvyky nejbohatších Čechů v období 2022–2023. Odpovídá na otázky, jaké cestovní služby nejbohatší Češi poptávají, zmiňuje 10 nejčastějších destinací a oblíbenost dalších míst rozděluje podle ročních období. Zabývá se i cestováním s rodinou, městskou turistikou či výlety do přírody. Neopomíjí také ekonomické stránky cestování a informuje o průměrných cenách za ubytování, letenky či cesty privátními letadly. Přináší i informace o trendech v luxusním cestování za hranicemi Česka, a jeho součástí jsou proto data poradenské firmy Barton.
Naší strategií bylo přinést do českého mediálního prostoru zajímavá data o cestování nejbohatších Čechů a Češek, která ještě nebyla v takové míře a rozsahu zveřejněná. Primárním cílem bylo zaujmout české novináře a díky reportu šířit mezi čtenáři povědomí o značce EliteVoyage. V dlouhodobé perspektivě jsme tím chtěli podpořit vnímání značky jako experta na luxusní cestování na míru.
Samostatnou kapitolu reportu jsme věnovali problematice udržitelného cestování, kterou sice tuzemští klienti zatím příliš neakcentují, ale k cestování na míru podle nás přirozeně patří. Zároveň jsme nezapomněli na vlastní osobnosti cestovatelů – informace o tom, v čem nejčastěji podnikají či jaké mají další záliby kromě cestování.